کفش پیاده روی

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کتونی مناسب ورزش

کفش های ورزشی جزء ضروری هستند و به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای هر ورزش و ورزشی به حساب می آیند. انتخاب کفش ورزشی مناسب در سلامت عضلات و اسکلت شما در حین ورزش موثر است. یک کفش مناسب می تواند از بسیاری از تصادفات، صدمات و دردها جلوگیری کند. تهیه کفش ورزشی مردانهمناسب که امروزه برای عملکرد بهتر ورزش بسیار مهم است، سه وظیفه اصلی محافظت از پا، راحتی و تحمل وزن بدن را بر عهده دارد.

 

 

به طور کلی عناصر تشریحی و فیزیولوژیکی به طور همزمان باعث حرکت موثر می شوند. در جابجایی سه عامل حرکت ایمن، حرکت موثر و حرکت با کیفیت بسیار مهم است. آناتومی اصلی پا از 26 استخوان، 33 مفصل، 19 ماهیچه و گروهی از رباط ها تشکیل شده است که نقش بسیار مهمی در حرکت ساختار پا دارد. علوم حرکت شناسی و بیومکانیک در حرکت پا بسیار به یکدیگر وابسته هستند. به طور متوسط ​​یک پا در روز 10000 بار با زمین برخورد می کند و به طور متوسط ​​186000 و 75 کیلومتر را در طول عمر طی می کند. در پرش با یک پا یا گام بلند حدود 315 و نیم کیلومتر فشار به پای ورزشکار وارد می شود.

سه مکانیسم ذخیره انرژی (جذب ضربه) در پا وجود دارد که شامل کشش تاندون آشیل، صاف کردن قوس پا و بالشتک کردن زیر پاشنه پا می‌شود. کارشناسان معتقدند استفاده از کفش های غیراستاندارد حتی بر روی اعصاب و راندمان کاری انسان نیز اثر نامطلوبی دارد. یکی از مهم ترین قسمت هایی که ارتباط مستقیم با پا دارد، پشت و ستون فقرات است که بیشترین آسیب را با کفش های غیر استاندارد می بینند. همچنین استفاده از چنین کفش هایی باعث اختلال در راه رفتن و تعادل می شود. در هنگام ورزش استفاده از کفش های مخصوص هر رشته ورزشی اهمیت فوق العاده ای دارد، زیرا هر ورزشی فعالیت ها، حرکات و شرایط خاص خود را دارد و استفاده از کفش های مخصوص آن ورزش ضروری است. اما با وجود تنوع محصولات، پیدا کردن کفش مناسب می تواند یک چالش باشد.

برخی از اصول راهنمای انتخاب کفش ورزشی مناسب عبارتند از:

1. همیشه بعد از ظهر یا بعد از فعالیت کفش بپوشید زیرا پاها در حین فعالیت متورم می شوند.

2. کفش را با همان جورابی که عادت به پوشیدن آن در حین تمرین دارید، امتحان کنید.

3. توجه داشته باشید که وقتی بند کفش خود را می بندید، انگشتان پا به راحتی حرکت نکنند و پاشنه پا در هنگام راه رفتن سر نخورد.

4. برای اطمینان از راحت بودن کفش در فروشگاه قدم بزنید یا دویدن. کفش های ورزشی را نباید اجباری کرد.

5. زمانی که می خواهید کفش را امتحان کنید، بند ها را طوری ببندید که انگار قرار است یک فعالیت ورزشی را شروع کنید.

6. اگر به طور منظم ورزش می کنید، کفشی بخرید که مخصوص ورزشی است که انجام می دهید.

 

مشخصات کلی یک کفش مناسب برای ورزش

ورزش های مختلف به کفش های خاصی نیاز دارند، اما برخی از ویژگی های کلی کفش برای همه ورزش ها یکسان است.

علاوه بر ویژگی های رایج در کفش های معمولی که افراد معمولی می پوشند، کفش های اسپرت باید ضمن دارا بودن آن ویژگی ها دارای اکسسوری های خاصی باشند یا در برخی قسمت ها دارای عناصر اساسی و برجسته باشند. سه عنصر اساسی در همه کفش های ورزشی خوب عبارتند از:

انعطاف پذیری برای تمام حرکات مختلف پا

- پایداری یا قدرت برای حمایت و محافظت در برابر چرخش های ناگهانی

- لایه بندی مناسب برای جذب ضربه و راحتی کل پا

سایر قطعاتی که یک کفش ورزشی باید داشته باشد عبارتند از:

1- قسمت جلویی کفش در ناحیه پنجه پا که فضای کافی برای حرکت انگشتان را فراهم می کند و از وجود فضای خالی سه تا 12 میلی متری از شست پا در پنجه مطمئن شوید.

2- محافظ مچ پا که از این ناحیه محافظت می کند.

3- زبانه کفش نرم و بلند که از فشار بند یا اکستنشن های مربوطه جلوگیری می کند.

4- بستر بیرونی یا بیرونی کفش که می تواند به سمت جلو حرکت کند، کشیده شود و ضربه را جذب کند.

5- همچنین زیره داخلی کفش باید نرم و دارای قوس مناسب برای پا باشد.

6- محافظ پاشنه که باید پاشنه را محکم و ثابت نگه دارد.

چند نکته دیگر برای انتخاب کفش ورزشی مناسب:

1- کفش باید اندازه پا باشد نه فقط زیبا.

2- هنگام خرید هر دو کفش را امتحان کنید.

4- هرگز به امید باز شدن کفش های تنگ نخرید.

5- کفشی بخرید که برای ورزش مورد نظر طراحی شده باشد.

6- اگر پایتان چرم روی کفش را فشار می دهد تا از کفش خارج شود، آن را کنار بگذارید.

۷- کفشی بخرید که حرکت را به اندازه کافی کنترل کند.

8- افراد دارای قوس پا بالا باید از کفش هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی دارند و از پوشیدن کفش هایی که پا را محدود می کنند خودداری کنند.

9- افراد دارای کف پای صاف برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی کفش هایی با لایه میانی بسیار سفت بپوشند.

10- افرادی که قوس پا طبیعی دارند کفش هایی بپوشند که کمی برآمدگی داشته باشد.

استفاده از زیره کفش

از نظر جنس، کفی ها به 3 دسته کفی نرم، کفی نیمه سخت و کفی سخت تقسیم می شوند. از کفی های موج دار بیشتر برای رفع خستگی و جلوگیری از فشار وارده به پا استفاده می شود و کاربردهای درمانی آن محدود است و سایر کفی ها نیز بسته به نوع o به شکل خاصی استفاده می شوند.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

اگر اهل ورزش پیاده روی هستید، این مقاله را بخوانید.

ورزش یکی از لذت بخش ترین فعالیت های بدنی روزانه به خصوص پیاده روی است. یکی از ساده ترین و ارزان ترین ورزش ها پیاده روی است. چرا می گوییم آسان؟ زیرا علاوه بر ورزش، احساس راحتی خواهید کرد و از دیدن مناظر اطراف خود لذت خواهید برد. دلیل ارزان بودن این ورزش این است که برای شروع پیاده روی نیاز به آمادگی خاصی ندارید و تنها با تهیه کفش پیاده روی و پوشیدن لباس مناسب می توانید از پیاده روی خود لذت ببرید.

هایی که به طور جداگانه برای مردان و زنان طراحی شده اند. به هر حال، ما در مورد کفش پیاده روی مردانه صحبت می کنیم.

هنگام خرید هر محصولی باید نکاتی را بدانید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. در ادامه کیمیک این نکات را به شما آموزش می دهد. پس با ما همراه باشید

منظور از کفش پیاده روی مردانه در واقع کفشی است که به دلیل استحکام برای پیاده روی های طولانی مفید خواهد بود. به دلیل جنسیت به کار رفته در ساختار این کفش ها فشاری به عضلات پا وارد نمی کند و می توانید با خیالی آسوده از این کفش ها استفاده کنید. سعی کنید هنگام استفاده از کفش پیاده روی از جوراب نخی استفاده کنید.

نکات مهم و کاربردی که در خرید کفش مردانه باید به آن توجه کنید:

پاشنه کفش: هنگام خرید کفش حتما به پاشنه آن توجه کنید. پاشنه کفش باید به گونه ای باشد که شما احساس راحتی کنید. توجه داشته باشید، پاشنه کفش نباید شما را آزار دهد یا پا در هنگام راه رفتن داخل کفش بلغزد.

پشت کفش: انتهای کفش نباید به گونه ای باشد که پشت پای شما را اذیت کند. هنگام انتخاب کفش، حتما آن را امتحان کنید، بند آن را ببندید و چند قدم در آن راه بروید تا مطمئن شوید که کمرتان را اذیت نمی کند.

عرض کفش: آقایان عزیز توجه داشته باشید کفشی بخرید که به اندازه پای شما باشد، کفشی که باریک باشد به پنجه پا آسیب می رساند و در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای پای شما ایجاد می کند.

قد کفش: هنگام خرید کفش حتما به طول آن توجه کنید، طول کفش نباید کوتاه باشد. زیرا کوتاه بودن کفش باعث جمع شدن انگشتان پا می شود و پا در آن احساس راحتی نمی کند. در نتیجه به مرور زمان تاول، کبودی، انحراف انگشتان پا و … در پای شما ظاهر می شود. طول کفش باید دقیقاً به اندازه طول پای شما باشد.

انعطاف پذیری کفش: کفشی که انتخاب می کنید باید نرم باشد. زیرا کفش های خشک برای پیاده روی مناسب نیستند و پاهای شما خیلی زود خسته می شوند. بنابراین، هنگام خرید کفش پیاده روی، آن ها را چند بار خم و راست کنید تا متوجه نرمی و انعطاف پذیری آن ها شوید. اگر کفش انعطاف پذیر نباشد، ماهیچه های پای شما سفت شده و بسیار دردناک خواهد بود.

توجه به سایز کفش: این نکته را بدانید که هرگز به سایز روی کفش تکیه نکنید و کفش را امتحان کنید تا از راحتی آن مطمئن شوید. اندازه کفش باید دقیقاً برابر با اندازه پای شما باشد و انگشتان پا به راحتی حرکت کنند.

تا بفهمید چقدر راحت و سبک هستند. وزن کفش های پیاده روی استاندارد معمولا 200 تا 400 گرم است.

توجه به جنس رویه کفش: سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که جنس رویه آن از کتان باشد. این ماده به هوا اجازه حرکت می دهد و دیگر نگران بیماری های پوستی مانند قارچ نخواهید بود.

زمان انتخاب کفش: سعی کنید زمانی که نزدیک غروب آفتاب است کفش را انتخاب کنید زیرا در این زمان اندازه پاها کاملا واقعی است. اما در طول روز ممکن است پاها کمی متورم شوند و از اندازه واقعی خود منحرف شوند.

زیره کفش: برای جلوگیری از ضربه زدن به پا و جلوگیری از آسیب به پا، زیره کفش باید دارای قوس باشد.

با توجه به نکات ذکر شده می توانید کفش پیاده روی مردانه مورد نظر خود را خریداری کنید. برای سهولت شما لیستی از 20 نمونه کفش پیاده روی مردانه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را گردآوری کرده ایم. با کلیک بر روی هر تصویر یا فشار دادن دکمه زیر هر مورد، اطلاعات بیشتری در مورد هر محصول دریافت کنید.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

انتخاب کتونی بسکتبال مناسب یکی از مهم ترین انتخاب های بسکتبالیست ها به ویژه ورزشکاران حرفه ای این رشته است. ورزش های بسکتبال شامل حرکاتی مانند دویدن، پریدن و حرکات تغییر سریع است که نیاز به یک کفش ورزشی باکیفیت دارد. هنگام انتخاب کفش بسکتبال، ورزشکاران باید فاکتورهای خاصی را برای انتخاب کفش مناسب در نظر بگیرند. کفش بسکتبال مناسب به بازیکنان کمک می کند تا در زمین بازی بهتر عمل کنند و خطر آسیب دیدگی مچ پا و پا را کاهش دهند.

چگونه کفش بسکتبال مناسب انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه تصمیمی در مورد کفش بسکتبال بگیرید، بهتر است سبک بازی و توانایی های خود را در نظر بگیرید. بررسی کنید سبک بازی شما چگونه است؟ آیا هنگام بازی روی سرعت و چابکی تمرکز می کنید یا با قدرت و زبری بازی می کنید؟ پوشیدن کفش های خیلی سبک یا خیلی سنگین برای بسیاری از افراد کاملاً نامناسب است. هنگامی که با سبک بازی خود آشنا شدید، انتخاب کفشی که نیازهای شما را در طول بازی برآورده کند، آسان تر خواهد بود.

برای انتخاب کفش بسکتبال مناسب ابتدا باید طول و عرض پاهای خود را اندازه بگیرید. این اندازه گیری ها به تعیین اندازه واقعی پای شما و بلند یا پهن بودن پای شما کمک می کند. کفش های بسکتبال خود را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید. بسکتبالیست‌های سریع به کفش‌های سبک‌تر با کفی نرم‌تر و انعطاف‌پذیری و محافظت بیشتر نیاز دارند. بازیکنان قدرتمند به کفش های سنگین تری نیاز دارند که قدرت و قدرت بالاتری داشته باشد.

هنگام خرید کفش بسکتبال بهتر است چند نمونه بپوشید و راحتی و سایز کفش را امتحان کنید. بهتر است طول کفش بسکتبالی که انتخاب می کنید چند سانتی متر بیشتر از طول پایتان باشد و پهنای کفش به اندازه ای باشد که کفش کاملاً به پای شما برسد اما خیلی تنگ نباشد. در هنگام انتخاب کفش، بهتر است ابتدا چند قدم در کفش راه بروید تا در حین فعالیت، مطمئن شوید که پا از کفش بیرون نمی لغزد.

هشدار

استفاده از کفش های بسکتبالی که مدت زیادی از آن استفاده کرده اید به گونه ای که خاصیت خود را از دست داده اند یا استفاده از کفش های نامناسب می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پا وارد کند. آکادمی پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می کند که بسکتبالیست های دبیرستانی و کالج هر ماه کفش های بسکتبال خود را تعویض کنند. استفاده روزانه از کفش برای تمرین و بازی بسکتبال باعث از بین رفتن کفش ورزشی به مرور زمان می شود و پس از مدتی کفش نرمی و راحتی اولیه خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند آنطور که باید از پاهای شما مراقبت کند.

یک لباس بسکتبال خوب چه تاثیری دارد؟

بهبود کارایی

شورت بسکتبال اورجینال مناسب، آمادگی لازم را برای انجام انواع حرکات مانند دویدن و پریدن و انجام انواع فعالیت های مختلف و بهبود عملکرد شما به ارمغان می آورد. با کمک کفش های بسکتبال مناسب می توانید به راحتی حرکت کنید و از ایمنی کفش خود مطمئن باشید. کفش های خوب به شما کمک می کنند بهتر بازی کنید و کمتر نگران پاهای خود باشید. این کتون ها به شما کمک می کنند سریعتر بدوید، بپرید و عملکرد بهتری داشته باشید. باید مطمئن باشید که کفشی متناسب با عملکرد و توانایی های خود انتخاب کرده اید.

خطر آسیب های احتمالی را کاهش می دهد

کفش بسکتبال مناسب از آسیب دیدگی پا و مچ پا در حین تمرین و بازی جلوگیری می کند. کفش بسکتبال از ضربه به پاهای شما هنگام پریدن و دویدن در زمین بسکتبال سخت جلوگیری می کند. در حین بسکتبال در موقعیت ها و جهات مختلف حرکت می کنید که باعث فشار به پا و بدن شما می شود و در برخی موارد باعث پیچ خوردگی مچ پا می شود که شایع ترین آسیب در بین بسکتبالیست ها است. در طول بازی، خطرات بازی شامل مشکلات پا، آسیب های دردناک و کمردرد است. کفش های بسکتبال خوب از همه این مشکلات جلوگیری می کند و به خوبی از پاهای شما محافظت می کند.

ساختار یک کتون مناسب چگونه است؟

بخش های مهم لباس زیر ورزشی

ساختار کفش ورزشی بسکتبال به سه قسمت تقسیم می شود که عبارتند از: رویه، لایه میانی و زیره کفش. کیفیت و ساختار هر یک از این قسمت ها می تواند متفاوت باشد و به طور کلی بر عملکرد و دوام کفش تاثیر می گذارد. هر کدام از این قسمت ها دارای ویژگی هایی هستند که باید با توجه به انتظارات خود از یک کفش بسکتبال در نظر بگیرید.

رویه کفش

هنگام در نظر گرفتن رویه کفش بسکتبال، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که می خواهید کفش چقدر بلند باشد. سایز ساق کفش بسکتبال در سایزهای مختلف ساق بلند، ساق متوسط ​​و ساق کوتاه تولید می شود که هر کدام به سبک بازی بسکتبالیست و توانایی های او بستگی دارد.

کفش بسکتبال ساق بلند

قسمتی از رویه کفش تا مچ پا ادامه می یابد و دور مچ پای شما می پیچد تا ایمنی و محافظت از پای شما افزایش یابد. این پوشش اضافی وزن کفش را افزایش می دهد، بنابراین این کفش ها برای بازیکنانی مناسب هستند که بزرگتر و سنگین تر از سایر بازیکنان هستند یا برای بازیکنانی که در موقعیت های سنتر و فوروارد در زمین بسکتبال بازی می کنند و به دنبال کفش هایی با پوشش بیشتر و محافظت بیشتر هستند. . است.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

برای داشتن پاهای سالم کافیست در خرید صندل و کفش تابستانی و کفش اسپرت زنانه به نکات زیر توجه کنید.

یک متخصص فلوشیپ تخصصی طب فیزیکی و درد در یادداشتی نوشت: با فرا رسیدن گرمای تابستان علاقه به خرید کفش تابستانی خنک و سبک دوباره افزایش می یابد، اما بهتر است بدانید تابستان فصلی است که پای شما بیشتر آسیب می بیند. نسبت به دیگر زمان های سال و مریض می شوند. با پوشیدن صندل، پاها در معرض محیط آزاد و خشن بیرون قرار می گیرند و دائماً توسط نور شدید خورشید، برآمدگی ها و بریدگی ها و بسیاری موارد دیگر تهدید می شوند.

 

آمارها نشان می دهد در این فصل مراجعه جوانان 15 تا 25 ساله به دلیل آسیب دیدگی و درد در ناحیه ساق پا به میزان قابل توجهی افزایش می یابد در حالی که طبیعتاً جوانان اصلاً نباید پا درد داشته باشند. در تابستان سال گذشته بیش از 200 هزار نفر فقط در انگلیس به دلیل آسیب دیدگی پا به پزشک مراجعه کردند که بیشتر آنها به دلیل پوشیدن کفش های نامناسب بود. در ادامه سعی می کنیم برخی از عوارض پوشیدن کفش های غیر استاندارد در فصل تابستان را توضیح دهیم.

 

انگشتانی که خم می شوند

معمولاً بسیاری از صندل ها و کفش های تابستانی از انگشتان پا محافظت کمی می کنند و قسمت کوچکی از پا را می پوشانند. قرار دادن انگشتان پا در کفش در دراز مدت باعث کشیدگی بیش از حد عضلات پا و انگشتان پا می شود. در این حالت تاندون هایی که ماهیچه ها را به هم متصل می کنند دردناک می شوند و در بافت های حساس پا تورم ایجاد می شود.

 

در برخی از کفش های تابستانی انگشتان پا به صورت غیرعادی به یک طرف خم می شوند و بعد از یکی دو ماه اثرات آن به صورت پینه های ریز و درشت دیده می شود.

 

18 هزار نوع باکتری روی صندل

حتما همه شما متوجه شده اید که میزان کثیف شدن پاها در فصل تابستان به هیچ وجه قابل مقایسه با فصول دیگر نیست. دانشگاه میامی در آمریکا با انجام تحقیقاتی دریافت که صندل و دمپایی محل تجمع بیش از 18 هزار نوع مختلف باکتری است.

 

برخی از این میکروب ها در مدفوع انسان و فضولات حیوانات زندگی می کنند و ورود آن ها به بدن می تواند باعث بیماری های بسیار خطرناک در فصل تابستان شود. در تابستان میزان عرق پا افزایش می یابد و رطوبت ناشی از آن محیط ایده آلی را برای رشد میکروب ها فراهم می کند. افرادی که صندل می پوشند باید بلافاصله پس از ورود به منزل پاهای خود را با محلول های ضد عفونی کننده شستشو دهند.

 

تورم و درد شما را راحت نمی کند

همین الان به پایین پاهایتان نگاه کنید. یک بافت ضخیم به نام کمربند کف پا وجود دارد که از پاشنه تا انگشتان پا کشیده شده و قوس کوچکی را تشکیل می دهد. از آنجایی که کفش های تابستانی حمایت مناسبی از این قسمت نمی کنند باعث ایجاد تورم در این بافت می شوند. پس از مدتی هنگام راه رفتن احساس درد می کنید و در برخی موارد درد آنقدر شدید است که حتی نمی توانید قدمی بردارید.

 

زخم هایی که به آرامی بهبود می یابند

در کفش های معمولی، پاهای شما به خوبی در یک محفظه تنگ قرار می گیرند، اما در صندل ها و انواع دیگر کفش های تابستانی، پاها در داخل کفش حرکت می کنند. مالش مداوم پوست پا با سطح پلاستیکی یا چرمی کفش زخم های دردناکی ایجاد می کند که ممکن است به راحتی توسط میکروب های اطراف آن عفونی شده و باعث عفونت دائمی شود.

 

مچ پای شما در خطر است

وقتی با یک کفش تابستانی وارد خیابان می شوید، به روشی بسیار متفاوت از قبل راه می روید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که در بیشتر مواقع برای راه رفتن دچار مشکل می شوید و ناخودآگاه سعی می کنید در هنگام راه رفتن از آسیب های احتمالی محافظت کنید.

 

مطالعات دانشگاه یوورن نشان می‌دهد افرادی که با کفش‌های تابستانی راه می‌روند قدم‌های کوتاه‌تری برمی‌دارند و اغلب پاشنه‌های خود را به زمین می‌زنند. این روش راه رفتن می تواند در عرض چند ساعت به مچ پا، زانو، ران و حتی پشت آسیب برساند. آسیب می بینید.

 

انتظار شکستن استخوان ها را داشته باشید

اکثر صندل ها هیچ قسمتی برای جذب ضربه های ناگهانی به پا ندارند به همین دلیل استفاده طولانی مدت از آنها باعث ایجاد ترک های بسیار ریز در استخوان پا می شود که هرگز متوجه آن نخواهید شد.

 

کف صندل معمولاً نازک و کاملاً صاف است و هنگام راه رفتن تمام انرژی حاصل از برخورد پا به زمین به کفش منتقل می شود. کوچک را به یک شکست بزرگ تبدیل می کند.

 

به قوس توجه کنید

کف صندل شما باید طوری طراحی شود که از قوس پا به خوبی حمایت کند. این فرم از طراحی از بروز خستگی در عضلات جلوگیری می کند و احتمال گرفتگی آنها و ایجاد تاول را کاهش می دهد. معمولاً در کفش های خوب قسمت وسط زیره ضخیم تر از سایر قسمت ها است و به این ترتیب قسمت های خالی زیره پر می شود.

 

بند چرمی لازم است

هنگام خرید صندل دقت کنید که یک بند چرمی ضخیم در پشت کفش وجود داشته باشد تا پای شما به جلو یا عقب نرود. 28 استخوان در پای شما وجود دارد که بزرگترین آنها در پشت است. اگر این بند چرمی در اطراف این استخوان قرار گیرد و پا را در کفش محکم کند، فشار اضافی از استخوان های دیگر برداشته می شود.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال فکر کرده اید که کفش ها در کارخانه ها چگونه ساخته می شوند؟ فرآیند اصلی تولید کفش برای هر نوع کفشی از کفش های ورزشی گرفته تا پاشنه بلند زنانه یکسان است. کارخانه های تولید کفش در سراسر جهان سه مرحله اصلی را برای تولید کفش دنبال می کنند. مراحل اصلی ساخت کفش عبارتند از:

برش دادن

خیاطی

مونتاژ نهایی

در این مقاله قصد داریم نگاهی به فرآیند تولید کفش و مراحل ذکر شده داشته باشیم. با تیم وبلاگ نیازکو همراه باشید.

 

 

مرحله برش در تولید کفش

فرآیند تولید کفش با برش مواد شروع می شود. قسمت های مختلف کفش به طور کلی توسط قالب های فولادی و با کمک پرس هیدرولیک برش داده می شود. برای برش هر قسمت از کفش در سایز مشخص به قالب مخصوص آن نیاز داریم. به این قسمت های مختلف کفش، الگوی کفش گفته می شود. برای تولید تعداد زیادی کفش معمولاً به تعداد زیادی قالب نیاز است. قالب های مورد استفاده برای برش روی مواد چرم یا پارچه قرار می گیرند. سپس از دستگاه پرس برای برش های مورد نیاز استفاده می شود.

پس از این مرحله، کارگران به دقت قسمت های مختلف کفش را مرتب می کنند و روی هم می چینند. این قطعات بعدا وارد مرحله دوخت می شوند. این قطعات برای طبقه بندی مشخص شده اند. یا لوگوهای خاصی توسط واحد چاپ به آنها اضافه می شود. پس از تهیه قطعات مورد نیاز در جعبه های مخصوص قرار می گیرند. کارگران کارخانه این جعبه ها را به بخش خیاطی تحویل می دهند.

مرحله دوخت در تولید کفش و خرید کتونی

پس از آماده سازی و سازماندهی، قسمت خیاطی کارخانه کار را بر عهده می گیرد. در قسمت خیاطی، عملیات به چند مرحله ساده تقسیم می شود. به هر کارگر وظیفه خاصی محول می شود. به عنوان مثال یکی از کارگران وظیفه مونتاژ قسمت رویه و جلوی کفش را بر عهده دارد. سپس کفش ها را به کارگر بعدی می دهد که مثلاً وظیفه چسباندن سوراخ های بند کفش را بر عهده دارد. واگذاری هر عملیات به یک کارگر مزیت مهمی دارد. پرسنل کنترل کیفیت می توانند به سرعت هر گونه مشکل را پیگیری کنند.

تقسیم عملیات همچنین به کارگران اجازه می دهد تا وظایف را با سرعت بیشتری انجام دهند. در قسمت خیاطی مونتاژ قسمت های رویی و لایی آستر انجام می شود و فوم زبانه در جای خود قرار می گیرد. قسمت رویی کفش با قطعات تقویت شده مونتاژ شده و با حرارت دادن قالب به شکل دلخواه در می آید. محافظ پنجه و ضربه گیر پاشنه پا آماده و وارد مرحله مونتاژ نهایی می شود.

 

 

چرم طبیعی و مصنوعی روش های تشخیص

بعد از اتمام مرحله دوم، قسمت رویی کفش آماده چسباندن به زیره است. قبل از چسباندن کفی، رویه کفش باید محکم در جای خود قرار گیرد تا کفی به طور دائم به آن متصل شود. این عمل در واقع شکل نهایی کفش را ایجاد می کند. یک پای پلاستیکی، فلزی یا چوبی وارد قسمت بالایی می شود. رویه کفش محکم کشیده می شود، اما نه در حدی که به مواد کفش آسیب وارد کند و به این ترتیب شکل نهایی کفش را می دهد. هنگامی که رویه محکم در جای خود قرار گرفت، کف آن می تواند برای همیشه وصل شود. در طی این فرآیند، کفش از داخل یک تونل حرارتی عبور داده می شود تا چسب قبل از فرآیند باندینگ نهایی خشک شود.

فروشگاه کتونی برند

 

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم از طرفداران کالاهای چرمی هستید و اکنون قصد خرید کفش چرمی را دارید; بنابراین شما سلیقه بسیار خوبی دارید و قطعا به کیفیت کفش اهمیت می دهید. چرا که با توجه به گرانی کفش های چرمی، گروه خاصی از افراد برای خرید این کفش ها مراجعه می کنند.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا نکات مهم برای خرید چرم را می دانید؟ آیا هنگام خرید کالاهای چرمی به خصوص کفش های چرمی مشخصات و فاکتورهایی را که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید را می دانید؟

به طور کلی اگر قصد خرید کفش چرمی را دارید باید نکاتی را بدانید و در هنگام خرید به آنها توجه کنید.

 

با خرید کفش چرمی اعتبار کاری خود را افزایش دهید

وقتی از تیپ رسمی و کلاسیک یک فرد با اعتبار بالا صحبت می کنیم. ذهن ما به سراغ کالاهای چرمی گران قیمت می رود. فردی را تصور می کنیم که کفش های چرمی می پوشد و رسمی و کلاسیک است. کفش چرم مشکی بهترین گزینه برای آقایان است. با خرید کفش چرمی می توانید نظر همه را به خود جلب کنید.

به خصوص زمانی که در یک جلسه کاری هستید. اکثر مردان باهوش و خوش سلیقه سعی می کنند در جلسات کاری خود بسیار آراسته و رسمی به نظر برسند و معمولا کفش های چرمی را در اولویت خود قرار می دهند. بنابراین توصیه می کنیم در جلسات کاری خود از کیف و کفش چرمی استفاده کنید.

چرا کفش های چرمی مناسب ترین گزینه هستند؟

شاید شنیده باشید که ظاهر زیبا و تمیز کفش ها اعتبار می آورد. کسانی هستند که اصلاً به پوشش خود اهمیت نمی دهند و معتقدند اعتبار آن چیزی نیست که به نظر می رسد، اما بهتر است این موضوع به صورت علمی و شفاف بررسی شود.

به گفته روانشناسان، از کفش هایی که به پا می کند می توان به شخصیت او پی برد. به عنوان مثال، افرادی که کفش های چرمی می پوشند. با سیاست؛ آنها قدرتمند، مستقل و مهمتر از همه با اعتماد به نفس بالا هستند. بنابراین توصیه می کنیم زمانی که به یک جلسه کاری، کاری و یا به طور کلی رسمی می روید یا می خواهید بسیار خاص و معتبر به نظر برسید، بهتر است از کفش هایی استفاده کنید که در وهله اول به شما اعتبار بدهد. مثل کفش های چرمی که مناسب ترین گزینه است.

حال می خواهیم اطلاعاتی را برای شما توضیح دهیم تا نکات مهم خرید کفش چرم را بدانید و با آگاهی هر چه بیشتر خرید کنید.

چرا کفش چرمی بپوشیم؟

اگر برای خرید کفش چرمی کمی مردد هستید، آن را پس بگیرید. برای آگاهی بیشتر شما از مزایای کفش های چرمی تا بیش از هر زمان دیگری متوجه شوید هزینه ای که برای خرید این نوع کالا می پردازید؛ ارزشش را دارد. کفش های چرمی به دلیل ماندگاری بالا، سهولت در راه رفتن، کیفیت بسیار بالا و ... توصیه می شود.

همچنین کفش های چرمی دارای منافذی هستند که اکسیژن رسانی به پا را آسان تر می کند. این نوع کفش ها از آسیب به پاها جلوگیری می کنند. به طور کلی می توان گفت که کیفیت بالای جنس کفش و کیفیت بسیار بالای کفش چرمی بهترین تضمین برای حفظ سلامت افراد است. لازم به ذکر است که کفش های چرمی همیشه مد هستند و هرگز از مد نمی افتند.

چرم چوب پنبه ای چیست؟

همانطور که می دانید کفش های چرمی گرانتر از انواع دیگر هستند و هرکسی توانایی خرید آن را ندارد. البته هستند افرادی که به دلیل پرستیژ ظاهری به قیمت خرید کفش چرمی اهمیت چندانی نمی دهند و داشتن کیف و کفش چرمی برایشان اهمیت بیشتری دارد. حالا به این دلایل یعنی گران بودن و انتخاب کفش چرمی از بین همه محصولات، برخی از فروشندگان کفش های چرمی تقلبی را به مشتریان می دهند و چون تشخیص اصل بودن کفش چرمی برای مردم کمی مشکل است. این فروشندگان به کار خود ادامه می دهند و به قول معروف هیچکس نمی داند.

 

پس شما به عنوان یک فرد آگاه و آگاه و همچنین با سلیقه باید نکاتی را در هنگام خرید بدانید تا فروشندگانی که قصد فروش کفش های چرمی غیر اصل را دارند کلاه سرتان نگذارند.

آشنایی با نکات مهم

یکی از نکات مهم برای خرید کفش چرم، تشخیص اصل بودن آن است. یکی از ساده ترین و رایج ترین راه ها برای شناسایی کفش های چرم اصل، بررسی داخل کفش است. هنگام خرید کفش چرم دقت کنید که از چرم طبیعی استفاده شود. کفش های چرمی بافتی درشت و خشن دارند. در حالی که در مدل تقلبی و غیر اصلی چرم دارای نخ می باشد.

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن کفش چرم، ریختن کمی آب روی کفش است. زیرا چرم طبیعی سریعتر آب را جذب می کند. چرم مصنوعی اصلا آب را جذب نمی کند و قطرات آب از کفش سرازیر می شود.

راه دیگر برای تشخیص چرم اصل این است که قسمتی از کفش را با دست فشار دهید. اگر بافت کفش شما کمی کوچک شده و چروک شده است، به این معنی است که کفشی که در دست دارید چرم طبیعی است. اما اگر تغییری ندیدید یعنی چرم اصل نیست.

جالب است بدانید کفش های چرم اصل دارای شناسنامه مخصوص نیز هستند. به راحتی می توانید از فروشنده کفش چرمی شناسه کفش را بخواهید.

قبل از خرید کفش ها را بو کنید. به عنوان یک خریدار باید بدانید که همه کفش های چرمی بوی خاصی دارند و چرم مصنوعی هرگز چنین بویی نمی دهد. پس قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید.

 

هنگام خرید کفش چرمی، آنها را کمی تا کنید. اگر متوجه تغییر رنگ شدید؛ حتما یک کفش چرم اصل داشته باشید.

نکته مهم دیگری که قبل از خرید باید به آن توجه کنید این است که چون کفش های چرم اصل از پوست حیوانات تهیه می شوند. بنابراین ضخامت کفش در همه جا یکسان نخواهد بود.

آخرین چیزی که قبل از خرید باید به آن دقت کنید این است که اگر کفش چرمی اصل را زیر نور مستقیم خورشید یا نور لامپ قرار دهید؛ هرگز نور را به طور یکنواخت منعکس نمی کند. زیرا برخی از قسمت های پوست حیوانات مات و قسمت های دیگر کفش براق است.

 

مهم ترین ویژگی ها برای خرید کفش چرمی

همانطور که شما خواندید؛ هنگام خرید کفش چرمی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا از صحت آن کاملا مطمئن شوید. در ادامه به سراغ مشخصات کفش چرمی رفته ایم تا بتوانید مناسب ترین نوع کفش چرمی را انتخاب کرده و از آن راضی باشید. خب بریم سراغ مشخصات کفش چرمی:

آشنایی با اجزای کفش مهم ترین ویژگی برای خرید کفش چرمی است

رویه کفش چرمی

زیره کفش چرمی

قالب کفش چرمی

پاشنه کفش چرمی

مناسب ترین تاپ برای کفش چرم طبیعی است. همچنین بهترین زیره کفش موجود در بازار دو نوع است. زیره آن PO و زیره آن PVC است.

لازم به ذکر است که زیره های مدل Po نسبت به کفی های PVC سبک تر، راحت تر و از همه مهمتر در برابر سایش مقاوم تر هستند. این کفش ها طول عمر بیشتری دارند. در مورد قالب کفش باید بگوییم که فضای در نظر گرفته شده برای پنجه کفش چرمی نباید به گونه ای باشد که در هنگام راه رفتن به انگشتان پا فشار بیاورد. زیرا بعد از مدتی باعث میخچه و آسیب به پاهای شما می شود.

در مورد پاشنه کفش چرمی نیز باید بگوییم که کفش چرمی باید به گونه ای ساخته شود که بتواند فشارهای وارده به کفش را تحمل کند و همچنین راحت باشد و شرایط آناتومیکی لازم برای پا را داشته باشد. قلب دوم بدن است.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف