کفش پیاده روی

۱۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برند Asics

Asics یکی از معروف ترین و فعال ترین شرکت های ژاپنی تولید کننده پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان است که سابقه ای طولانی و چندین ساله موفقیت دارد.

داستان تاسیس این برند داستانی هیجان انگیز و شنیدنی است که با الهام شروع شد و به موفقیت رسید. ریشه نام این شرکت برگرفته از یک عبارت لاتین است که در تمام این سال ها چشم انداز و فکر اصلی موسس آن برای خلق پروژه هایش بوده است. یعنی «روح سالم در تن سالم»!

 

داستان برند Eshikashiro Onit Soka: مرد پشت این برند!

در سال 2018، برند Asics 69 ساله شد که صدمین سالگرد تولد Mr. اونیت سوکا، بنیانگذار این برند. Asics راه درازی را پیموده است: از یک مغازه کوچک با 4 کارمند که برای بچه های مدرسه ای کفش های ورزشی درست می کنند تا تبدیل شدن به یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین برندهای ورزشی در جهان! و همچنین قیمت کفش اسیکسهم رقابتی می باشد.

طی چند دهه گذشته، Asics به یکی از شناخته شده ترین برندهای ورزشی عملکردی در کفش و پوشاک ورزشی تبدیل شده است. از قهرمانان المپیک و ستارگان سینما گرفته تا ورزشکاران روزمره و کسانی که از دویدن کمی در صبح لذت می برند، آسیکس یک نام آشنا برای لباس های ورزشی در سراسر جهان به حساب می آید.

اگر به گذشته نگاه کنیم و به جایی برویم که همه این موارد از آنجا شروع شد، باید گفت که داستان اسیکس از جوانی شروع شد که خواب کفش بسکتبال و اختاپوس را دید...

در سال 1949، کیهاشیرو اونیتاسوکا، یک نظامی بازنشسته، در حال ساخت کفش برای کودکان بود. او شرکتی را که تأسیس کرد، شرکت اونت سوکا نامید و این شرکت در آن زمان دفتر کوچکی داشت که تنها 4 کارمند داشت.

اونیت سوکا که در ژاپن پس از جنگ زندگی می کرد، معتقد بود برای ارتقای روحیه و روحیه جوانان ژاپنی باید سبک زندگی سالم را از طریق ورزش و قهرمانی ترویج کرد، بنابراین آقای. اونیت سوکا قرار بود انقلابی در تولید کفش بسکتبال ایجاد کند.

در آن زمان، کفش های بسکتبال برای حرکت سریع طراحی نشده بودند و چسبندگی لازم در زمین را نداشتند. اونیت سوکا پس از چندین بار آزمون و خطا به ایده جالبی در سالاد اختاپوس خود رسید. او متوجه شد که ساکشن های روی پاهای اختاپوس ها چسبندگی بالایی دارند و به این نتیجه رسید که اگر بتواند همان شکل مکنده روی کفش های لاستیکی را بسازد، می تواند کفش بسکتبالی بسازد که چسبندگی لازم را داشته باشد که بازیکنان آن را ندارند. . t به راحتی روی زمین می لغزد، بنابراین این دقیقاً همان کاری است که انجام داد!

این کفش که Onit Sokka Tiger نام داشت، توسط تیم بسکتبال المپیک ژاپن استفاده شد و راه را برای دهه‌ها توسعه فنی، کفش‌های نوآورانه و رشد یک برند ورزشی جهانی هموار کرد.

ذهن سالم در بدن سالم: فلسفه اسکس

از زمان تاسیس اسکس، اسکس همیشه این فلسفه را در ذهن داشته است: "ذهن سالم در بدن سالم!" 🇧🇷 این دیدگاه در اصل از یک ضرب المثل لاتین گرفته شده است. شایان ذکر است که این فلسفه به میراثی تبدیل شده است که هنوز هم جزء ضروری این برند محسوب می شود!

از دیدگاه آقای اونیت سوکا، فعال بودن، داشتن رفاه و سلامت جسمی همه افراد جامعه ضروری بود. برای کمک به دیگران برای رسیدن به آن رفاه، او لباس‌های ورزشی ایجاد کرده است که از همه قهرمانان پشتیبانی می‌کند، الهام‌بخش حرکت است و همه را تشویق می‌کند تا سبک زندگی فعالی داشته باشند.

نکات برجسته در تاریخچه برند Asics

آقای. اونیت ساکا که کار خود را با کفش های کتانی Onit Saka Tiger آغاز کرد، به ابتکارات خود ادامه داد و در گوشه ای از این زمین ورزشی پیشگام نوآوری های بیشماری بود.

در طول دهه های 1950 و 1960، Onit Soka کفش های نوآورانه ای برای تنیس و والیبال نیز طراحی کرد. توسعه فنی این برند تا دهه 1980 ادامه یافت. این زمانی بود که Asics مواد GEL را برای کفش های دویدن معرفی کرد - یک فناوری بالشتک انقلابی که همچنان اولین انتخاب دوندگان در سراسر جهان است. Asics در ادامه کفش های مخصوص آژانس اکتشافات فضایی ژاپن را طراحی کرد.

با رشد شرکت، Skis در سراسر جهان گسترش یافت و دفاتر و کارخانه هایی را در ایالات متحده، آلمان، آفریقای جنوبی، پرو، برزیل، استرالیا و غیره افتتاح کرد. امروزه Asics دارای بسیاری از فروشگاه ها، دفاتر، موسسات تحقیقاتی و کارخانه های پیشرو در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است.

با ادامه رشد این برند، تأثیر فرهنگی آن نیز افزایش یافت. در سال 1978، بروس لی در فیلم «بازی مرگ» یک جفت کفش Onit Soca Tiger Mexico 66 پوشید. این کفش های زرد معروف بعدها الهام بخش فیلم معروف تارانتیتو شد که آنها را به پای شخصیت اصلی فیلم «بیل بکش» تبدیل کرد.

امروزه تأثیر فرهنگی این برند به همکاری با طراحان مد، افراد خلاق و قهرمانان از سراسر جهان تغییر کرده است. در جدیدترین کمپین این برند، «من خودم را حرکت می‌دهم»، Asics با تشویق همه به اشتراک‌گذاری داستان‌های حرکتی خود، تناسب اندام را ترویج و الهام بخش نسل‌های جوان شد. به عنوان مثال، یکی از این تجربیات با سطرهای زیر نوشته شده است:

"برای من، جنبش "I Move Myself" به سادگی بیرون رفتن از خانه و فعال بودن است. وقتی جوانتر بودم، داشتن یک سبک زندگی فعال نیروی محرکه پشت رویای من برای بازی برای All Blacks بود." با همکاری Asics، من این فرصت را دارم که نسل‌های جوان‌تر را الهام بخشم و آنها را تشویق کنم که به جلو حرکت کنند و رویاهایشان را برآورده کنند."

از قهرمانان محلی حمایت کنید

به همان ترتیبی که آقای اونیت سوکا تصمیم گرفت به جوانان ژاپنی کمک کند، او همین نقش را در نیوزلند بازی کرد.

در طول 40 سال گذشته، Asics نقش برجسته ای در فرهنگ ورزشی نیوزلند ایفا کرده است. سال گذشته این برند اولین فروشگاه خود را در اوکلند افتتاح کرد و همچنان به یافتن راه‌های جدیدی برای حمایت و تشویق هلندی‌ها برای فعال‌تر شدن و پیگیری انواع دستاوردهای ورزشی می‌پردازد.

از حمایت مالی از رویدادهایی مانند ماراتن های کوئین تاون و اوکلند گرفته تا مشارکت با قهرمانان و سازمان ها برای ترویج فرهنگ ورزشی.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

آدیداس یک شرکت بین المللی است که در شهر Herzogenaurach آلمان تاسیس شد و مرکز اداری آن در این شهر واقع شده است. این شرکت بر روی طراحی و تولید کفش، پوشاک و تجهیزات ورزشی تمرکز دارد. آدیداس بزرگترین تولید کننده پوشاک ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ پس از نایک در جهان است. این شرکت در حال حاضر یک شرکت هلدینگ متشکل از چندین شرکت ورزشی از جمله ریباک، تیلرمید و رونتاستیک و 8.33 درصد از سهام باشگاه فوتبال بایرن مونیخ است.

 

برند آدیداس توسط دو برادر در آشپزخانه مادرشان تاسیس شد. آنها با ایجاد تغییراتی در کفش های اصلی دویدن با قیمت کفش آدیداس مناسب، وزن و عملکرد را بهبود بخشیدند. کفش های این دو برادر برای اولین بار توسط ورزشکاران آلمانی در المپیک 1928 پوشیده شد، در سال 1949 این دو برادر دچار مشکل شدند و روابط آنها تیره شد. در نهایت یکی از برادران صاحب این برند شد و دیگری پوما را که رقیب برند برادرش بود، تأسیس کرد.

لوگوی آدیداس یکی از نشانه های ماندگار تاریخ طراحی است. خطوط معروف این لوگو قبل از جدا شدن برادران دو عدد بود که پس از آن به دلیل مشکلات کپی رایت، صاحب آدیداس مجبور شد از خط سوم روی آن استفاده کند. شهرت این سه خط به حدی رسید که بنیانگذار آدیداس در برخی گفتگوها شرکت خود را «سه خط» نامید.

تاریخچه تاسیس

رودولف داسلر و آدی داسلر دو برادر آلمانی بودند که شرکت خود را در سال‌های اولیه قرن بیستم تأسیس کردند. آنها در همان قرن به دنیا آمدند و شهر آنها، Herzogenaurach، منطقه‌ای در بایرن بود که به دلیل کارخانه‌های نساجی‌اش معروف بود. البته بیشتر این کارخانه ها در اوایل قرن بیستم به تولیدکنندگان کفش تبدیل شدند. داسلر در نانوایی ماهر بود. اما این مهارت در سال های آخر جنگ جهانی دوم نتوانست شغل مناسبی برای او به ارمغان بیاورد.

خانواده داسلر با یافتن فرصتی برای زندگی بهتر، یک کارگاه کفش در پشت آشپزخانه خود راه اندازی کردند. آدی در آنجا با استفاده از مواد کلاه قدیمی، لاستیک، کوله پشتی و هر ماده مفید دیگری کفش می دوخت. خواهرش شکل ها و نقش های کفش را از پارچه بوم برش می دهد. آدی که همیشه خلاق بود، از دوچرخه ماشینی ساخت که کار بریدن کفش را انجام می داد.

دمپایی فرش اولین محصول تولیدی کارگاه داسلر بود. برای ساخت این دمپایی ها از لاستیک های مستعمل استفاده می کردند. بعد از مدتی، آدی با خلاقیت خود و با استفاده از استوک این دمپایی ها پاپوش های فوتبال و ژیمناستیک دوخت. تقاضای زیاد برای این کفش های جدید این فرصت را به خانواده داسلر داد تا کارخانه ای افتتاح کنند و پس از تاسیس کارخانه در سال 1926، پدر و برادر آدی به آن پیوستند.

المپیک 1928 آمستردام اولین نقطه عطف در تاریخ این شرکت آلمانی بود. ورزشکاران آلمانی در این مسابقات از کفش های این کارخانه استفاده کردند که باعث افزایش اعتبار این برند شد. در المپیک بعدی در لس آنجلس ورزشکاران بیشتری از محصولات این کارخانه آلمانی استفاده کردند تا اینکه در سال 1936 جسی اونز با پوشیدن کفش های این شرکت و قهرمانی در مسابقات دو و میدانی شهرت آلمانی ها را چند برابر کرد. روی کفش های اونز در این مسابقات دو خط به عنوان نماد شرکت سازنده چاپ شد که پس از مدتی نماد پوشاک اکثر ورزشکاران جهان شد.

 

تقاضا برای کفش های داسلر در اوایل دهه 1930 به سرعت رشد کرد و آلمانی ها تا آغاز جنگ جهانی دوم به این کار ادامه دادند. برادران داسلر هر دو از اعضای حزب نازی بودند. اما فقط رودولف به جنگ فراخوانده شد. در این جنگ، کارخانه او به محل تولید چکمه برای سربازان نیز تبدیل شد. در پایان جنگ، نیروهای متفقین منطقه فعالیت و حتی خانه داسلر را اشغال کردند. پدرشان در همان زمان فوت کرد. آدی همچنین با سربازان آمریکایی دوست خوبی شد و حتی برای یکی از آنها یک جفت کفش ورزشی دوخت که در نهایت توسط سرباز در المپیک 1946 استفاده شد.

پس از جنگ، رودولف به خانه بازگشت و بار دیگر به برادرش کمک کرد. او سال ها جنگید و یک سال در اردوگاه اسرا به آمریکایی ها خدمت کرد. دوباره شروع به تولید کفش کردند. این بار در بقایای آلمان پس از جنگ جهانی دوم، این دو برادر به دنبال مواد خام بودند. چادر ارتش برای پارچه کفش و قطعات تانک های آمریکایی برای کفی و سایر قطعات استفاده می شد. در آن زمان کارخانه داسلر 47 کارگر داشت که به دلیل وضعیت بد اقتصادی به جای پول هیزم و نخ دریافت می کردند.

 

جدایی برادران و تولد آدیداس

چند سال پس از بازگشت رودلف از جنگ، دو برادر با هم مشاجره جدی کردند. آنها دلیل این درگیری را تا حد مرگ فاش نکردند. شایعات درباره این خانواده می گوید که دلیل اصلی اختلاف دو برادر جنگ بوده است. رودولف امیدوار بود آدی با استفاده از ارتباطش با آمریکایی ها او را از اردوگاه اسرا خارج کند.

 

صرف نظر از دلیل این اختلاف، رودولف خانه و تجارت خانوادگی را در سال 1948 ترک کرد تا تجارت خود را در صنعت کفش راه اندازی کند. نیروی فروش کارخانه را با خود برد. آدولف همچنین ساختمانی را که قرار بود کارخانه جدید باشد تصاحب کرد. آدی اکثر کارگران مرکز تولید و مدیریت و همچنین بخش اصلی کارخانه را حفظ کرد. از آن زمان، این دو برادر تنها در دادگاه صحبت کرده اند. جنگ بین آنها یکی از شدیدترین رقابت ها را در تمام اروپا ایجاد کرد.

پس از جدایی، برادران داسلر توافق کردند که هیچ یک از آنها از برند داسلر برای کفش های خود استفاده نکنند. رودولف نام رودا را برای کفش و کارخانه جدید انتخاب کرد و آدی نام آداس را برگزید. پس از مدت کوتاهی، آدی نام تجاری خود را به آدیداس تغییر داد و رادولف به پیشنهاد یک آژانس تبلیغاتی، نام شرکت و برند خود را به پوما تغییر داد. برای تغییر نام خانوادگی، آدی یک خط به لوگو اضافه کرد و متن Best for the Athlete را اضافه کرد.

زمانی که آدی تصمیم گرفت این سه خط را برای برند خود ثبت کند، متوجه شد که برند دیگری نیز از این نماد استفاده می کند. برند فنلاندی کارهو نیز همین نماد را داشت که پیش از این سه خط را به نام خود ثبت کرده بود. در نهایت آدی این برند را با قیمت فعلی حدود 1600 دلار خریداری کرد.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

نایک و آدیداس دو برند تولید کننده محصولات ورزشی و عمدتاً کفش ورزشی هستند. هر دو برند از شرکت های معروف دنیا هستند و رقابت زیادی بین آنها وجود دارد. برای پاسخ به این سوال که آیا نایک بهتر است یا آدیداس، باید این دو برند را با هم مقایسه کرد.

 

این دو شرکت تولید کننده کفش های ورزشی و پیاده روی همواره به دنبال فروش بیشتر محصولات خود در جهان هستند. به همین دلیل رقابت شدیدی بین این دو وجود دارد. از این رو همواره سعی در تولید محصولات باکیفیت و محبوب برای جذب مشتریان بیشتر دارند.

نایک و آدیداس مدت زیادی است که سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند. هر دو آدیداس و نایک بیشتر درآمد خود را از برند اصلی خود به دست می آورند. علاوه بر برند اصلی، نایک و آدیداس هر دو برندهای دیگری نیز دارند که به افزایش درآمد آنها کمک می کند. نایک علاوه بر برند اصلی، برندهای دیگری مانند نایک جردن، کانورس و هرلی را نیز در اختیار دارد و آدیداس مالک برند ریباک است.

آیا فروش محصولات در نایک بهتر است یا آدیداس؟

در مقایسه قیمت کفش نایک و آدیداس باید گفت که این برندها از شناخته شده ترین برندهای دنیا هستند که در آمریکا و آلمان تثبیت شده اند. از محصولات و آدیداس می توان به کفش که مهم ترین محصولات آنهاست، لباس ورزشی، توپ و کیف اشاره کرد.

درآمد و فروش محصولات نایک در کفش نسبت به سایر محصولات بیشتر است. در حالی که آدیداس بیشترین درآمد را از فروش پوشاک و لباس ورزشی دارد، کفش بزرگترین محصول این شرکت است.

برندهای قدرتمند نایک و آدیداس در سرتاسر جهان بازار فروش دارند. اما ذکر این نکته ضروری است که بهترین مناطق برای فروش محصولات نایک در آمریکای شمالی و برای محصولات آدیداس در اروپای غربی است.

علاوه بر این، محصولات این برندها در کشورهای در حال توسعه فروش خوبی دارند. در واقع می توان کشورهای آسیایی و به خصوص چین را به عنوان بازاری عالی برای خرید و فروش محصولات نایک و آدیداس شناخت.

در مورد اینکه نایک یا آدیداس رشد درآمد ثابت تری دارند، باید گفت که در سال 2017 هر دو شرکت از نظر درآمد خالص به رکوردهایی دست یافتند. علاوه بر این، سهامداران هر دو شرکت نیز سود قابل توجهی کسب کردند. ارزش این برندها در سال 2019 طبق گزارشی که منتشر شد، ارزش برند نایک حدود 4.57 میلیارد دلار و ارزش برند آدیداس 2.21 میلیارد دلار است.

مقایسه سنی در برندهای نایک و آدیداس

نایک در سال 1964 در آمریکا توسط بیل بورمن و فیل نایت با نام Blue Ribbon Sports Products تاسیس شد. اما در سال 1971 به طور رسمی کار خود را با نام نایک آغاز کرد. بنابراین این شرکت سابقه ای در حدود 50 سال دارد. شعار شرکت ورزشی نایک فقط انجامش کن.

آدیداس توسط آدولف داسلر در سال 1948 در آلمان تاسیس شد. این فرد با کمک برادرش در سال 1920 تولید لباس ورزشی را آغاز کرد.شعار آدیداس در تولید محصولات ورزشی غیرممکن نیست و آدیداس همه کاره است. این شرکت حدود 73 سال سابقه دارد و به همین دلیل آدیداس از نایک بزرگتر است.

هر کدام از این برندها در ابتدای تاسیس خود با همکاری با ورزشکاران مشهور و استفاده از محصولات این افراد به شهرت رسیدند و محصولات آنها در دنیا شناخته شد.

آیا فناوری های کفش های نایک یا آدیداس بهتر است؟

نایک در ابتدای تولید کفش های نایک همواره به دنبال استفاده از فناوری های پیشرفته در این محصولات بود. اولین فناوری که نایک در کفش های کتانی خود استفاده کرد فناوری Air بود که در سال 1978 مورد استفاده قرار گرفت.

فناوری هوا در کفش های نایک توسط مهندس ناسا به نام فرانک رودی اختراع شد. در این فناوری از کپسول های گاز در لایه میانی و پاشنه کفش استفاده می شود. این فناوری راحتی پا را افزایش می دهد و از آسیب دیدگی پا در دویدن های طولانی و پرش های پا جلوگیری می کند.

در پاسخ به این سوال که آیا نایک بهتر است یا آدیداس باید به فناوری های دیگری از این برندها نیز اشاره کرد. فناوری Tap یکی دیگر از فناوری‌های موجود در هنگام خرید کفش‌های نایک است که در آن از کپسول‌های کوچک در ناحیه پاشنه و پنجه استفاده می‌شود. این غلاف ها فشار را از کف به پاهای شما جذب می کنند.

یکی دیگر از فناوری هایی که در مبحث کفش های نایک یا آدیداس باید به آن اشاره کرد، فناوری نایک Lunarlon است. در این فناوری از بالشتک هایی با هسته فوم نرم و انعطاف پذیر با فنر NBR استفاده شده است. این نوع کفی توسط برند نایک طراحی و اختراع شده و نسبت به سایر کفی های قدیمی بسیار سبکتر است.

در پاسخ به این سوال که آیا نایک بهتر است یا آدیداس باید به برخی از فناوری های کفش آدیداس نیز اشاره کرد. در سال های اخیر فناوری های کفش آدیداس بسیار بالا بوده و وجود این فناوری ها باعث افزایش فروش محصولات این برند شده است.

یکی از مهم ترین فناوری ها در کفش های کتانی آدیداس فناوری Boost است که آدیداس در سال 2013 از آن استفاده کرد و در زیره کفش های آدیداس از پلی اورتان ترموپلاستیک به صورت مذاب استفاده شده و از کپسول های انرژی استفاده شده است. این کفی ها انرژی دریافتی را ذخیره کرده و به پا باز می گرداند.

با ترکیب سه فناوری Adiure، Forge Mesh و Bance در کفش های آدیداس، هوای داخل کفش بهتر جریان می یابد و مقاومت کفش افزایش می یابد. علاوه بر این فناوری باید به سایر فناوری های کفش آدیداس تحت عنوان نایک یا آدیداس اشاره کرد. فناوری هایی مانند OrthoLite، Continental، Torsion system، Techfit و غیره وجود دارد. در کفش های آدیداس که هر کدام مزیت های زیادی برای کفش ایجاد می کند.

به طور کلی کفش های ورزشی آدیداس و نایک ویژگی های متفاوتی دارند. هنگام خرید هر یک از این برندها، باید از ویژگی ها و فناوری های موجود در هر یک از آنها آگاه باشید. بنابراین برای پاسخ به این سوال که کفش کتانی نایک بهتر است یا آدیداس، هر فردی باید کفش مورد نظر خود را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کند.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

یک کفش از قسمت های مختلفی مانند زیره، رویه، پاشنه، صفحه کفش، زیره قابل تعویض و لایه میانی صفحه و زیره تشکیل شده است که از اجزای اصلی هر کفشی هستند. کفش مناسب علاوه بر محافظت از پا، عملکردهای دیگری مانند تحمل وزن بدن، کمک به راه رفتن بهتر و صرف انرژی کمتر با اثر ضربه در برابر نیروهای واکنش زمین، کاهش درد و کنترل یا محدود کردن بدشکلی ها را دارد. هنگام انتخاب کفش، بیشتر افراد به زیبایی، رنگ و طرح آن اهمیت می دهند و نه به طرح آن. این موضوع در دراز مدت سلامت افراد را به خطر می اندازد.

 

سایز کفش

اندازه کفش و قیمت کفش تک سایز یکی از مهم ترین ویژگی های کفش است. پا باید به راحتی در داخل کفش قرار گیرد. اگر فضای داخلی کفش کوچک باشد، باعث آسیب به قسمت های مختلف پا (مانند مچ پا، کناره ها یا سطح بالایی پا) می شود. هرگز منتظر نباشید تا کفش جا باز کند. کفش باید از همان ابتدا سایز پا مناسب باشد، زیرا حتی استفاده کوتاه مدت از کفش تنگ می تواند باعث آسیب به پا شود و در درازمدت فرد را به بیماری هایی مانند پینه مبتلا کند. ، زخم در پا و همچنین آرتریت و سایر بیماری های مفصلی پا.

همچنین در قسمت جلویی کفش باید فضای کافی برای انگشتان دست و پا وجود داشته باشد.

پنجه کفش

بند کفش یکی از مهم ترین ویژگی های یک کفش مناسب است و از نظر طراحی باید فضای دم کفش به گونه ای باشد که به کاسه پا فشار نیاورد. شما باید بتوانید به راحتی انگشت خود را به داخل کفش حرکت دهید بدون اینکه پایتان از کف آن جدا شود. در واقع، عرض کفش باید به گونه ای باشد که در پهن ترین قسمت پا در هر طرف حدود 6 میلی متر باشد. کفش های نوک تیز باعث روی هم افتادن انگشتان پا می شوند. چنین کفش هایی به انگشتان پا فشار می آورند و آنها را تغییر شکل می دهند. این مشکل در زنان بیشتر دیده می شود. برای اینکه انحراف انگشت شست پا در خانم ها 9 برابر آقایان باشد و جلوی کفش طوری باشد که انگشتان پا از هم جدا شوند.

رویه کفش طبی باید انعطاف پذیر و چرم باشد تا بتواند گرما و سرما را به خوبی به پاها منتقل کند. چرم طبیعی به دلیل اینکه در بافت خود دارای منافذ طبیعی است، امکان تبادل هوا بین بیرون و داخل کفش را فراهم می کند و باعث تنفس پا می شود، به همین دلیل ساده، بهترین چرم برای کفش همان رویه چرم طبیعی است. ، چرم مصنوعی به دلیل عدم تعویض هوا باعث بوی بد پا و تعریق زیاد می شود.

کفی

به قسمت پایینی فضای داخلی کفش که با کف پا در تماس است می گویند. زیره کفش یکی از مهم ترین قسمت های کفش است. که وظیفه آن رفع شک و تردید است، کف کفش باید انعطاف و نرمی لازم را داشته باشد تا در عین محکم و بادوام بودن، بیومکانیک صحیح پا را حفظ کند. جنس زیره کفش یکی از مهم ترین ویژگی های کفش مناسب است، زیره کفش دارای مواد مختلفی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و متناسب با شرایط یا فصل ها هستند. به عنوان مثال در کفش های ورزشی معمولاً برای افزایش اصطکاک، ضربه و کاهش نیرو، زیره کفش از لاستیک ساخته می شود. هنگام خرید کفش به این نکته نیز توجه کنید که زیره آن صاف نباشد بلکه دارای دنده باشد تا از لیز خوردن جلوگیری کند.

سعی کنید کفشی بخرید که کفی قابل تعویض داشته باشد. با آن می توانید سایز و حجم کفش را کم یا زیاد کنید و کفی آن را عوض کنید تا وقتی پا متورم شد جا برای آن باز کنید و یا کفی ساده را با کفی های درمانی جایگزین کنید.

یکی از ویژگی های کفش مناسب که باید به آن توجه کرد پاشنه کفش است. پاشنه پهن با ارتفاع کم باعث افزایش ثبات و کاهش فشار روی پا می شود، اما افزایش ارتفاع پاشنه باعث کاهش ثبات و افزایش استرس در جلوی پا می شود.

کفش های پاشنه بلند اگر بیش از 3 سانتی متر ارتفاع داشته باشند باعث می شوند مفاصل مچ پا و ران در هنگام ایستادن و راه رفتن در حالت طبیعی قرار نگیرند و در نتیجه سوخت و انرژی بدن و ماهیچه ها بسیار فعال شود. برای افزایش انرژی مفاصل توصیه می شود برای آقایان سایز پاشنه 2 سانتی متر و برای خانم ها 3 سانتی متر باشد.

پشت کفش

تکیه گاه قسمتی از کفش است که پشت پاشنه آن قرار می گیرد. این پشت باید محکم باشد. برای تست پشت کفش، آن را با انگشت شست خود فشار دهید. اگر فرو نرود، کمر محکمی دارد.

انعطاف پذیری

یکی از ویژگی های کفش های مناسب انعطاف پذیری آنهاست. کفش را تا کنید و ببینید چگونه خم می شود. بسیاری از کفش های دویدن در قسمت سینه یا وسط قرار می گیرند. اما برخی از طرح ها از قسمت پنجه خم می شوند. همچنین کفش هایی که در تمام نقاط خم می شوند مناسب نیستند. متأسفانه بسیاری از کفش ها به عنوان کفش های انعطاف پذیر در همه جا فروخته می شوند. آنها برای پیاده روی ورزشی مناسب نیستند.

کفش های پاشنه بلند

یکی از ویژگی های کفش مناسب سایز پاشنه آن است. به طور کلی پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث درد شدید در پشت پاشنه پا می شود و قسمت سخت پاشنه به استخوان فشار می آورد. این فشار باعث ایجاد تاول، تورم، تورم و درد در تاندون آشیل می شود. یکی از متخصصان می گوید پوشیدن کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند باعث مشکلات زیادی از جمله پیچ خوردگی مچ پا و دردهای مزمن می شود. پیچ خوردگی یا شکستگی شدید مچ پا خطر تورم استخوان را افزایش می دهد.

کفش پاشنه بلند باله

همانطور که در بالا ذکر شد یکی از مهم ترین ویژگی های یک کفش مناسب زیره آن است. به همین دلیل برخی از کارشناسان پوشیدن دمپایی باله را مانند راه رفتن روی مقوای نازک می دانند. در این نوع کف، قوس کف پا محافظت نمی شود، بنابراین عملکرد پاها صحیح و بهینه نیست و باعث مشکلات کمر، زانو و پهلو می شود. کفش هایی که قوس ندارند باعث نوعی درد پا به نام فاسیای کف پا می شوند.

کفش های نوک تیز

این نوع کفش ها اگرچه مد شده اند، اما فشار زیادی به جلوی پا وارد می کنند و پس از مدتی باعث ایجاد درد در اعصاب پا، پینه، تاول و ایجاد انگشتان چکشی می شوند. ، ممکن است به دلیل فشار ناشی از این نوع کفش ها باعث کبودی زیر ناخن شود.

چه کفش های بدی می توانید بسازید!

بنگ و خار پاشنه تنها دو مورد از مشکلاتی هستند که در آینده در صورت عدم مراقبت از کفش های خود با آن مواجه خواهید شد. علاوه بر این، کفش های نامناسب می توانند باعث کمردرد، زانو درد، درد مفاصل، کوتاه شدن تاندون آشیل، انگشتان چکشی، پیچ خوردگی مچ پا، نوروم مورتون، آسیب ناخن های پا، پینه، التهاب پوست پا و غیره شوند.

به طور خلاصه، پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم است و ابتدا باید کفش هایی را انتخاب کنید که از پاهای شما محافظت کنند و به پاهای شما فشار وارد نکنند یا خیلی گشاد نباشند.

انتخاب درست به معنای جلوگیری از مشکلات آینده است.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

انتخاب کفش مناسب و قیمت کفش پیاده روی  مردانههمیشه یکی از مسائلی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. پیاده روی یکی از بهترین و ارزان ترین روش های تناسب اندام و شادابی است. با این تمرین به خطر ابتلا به بیماری هایی مانند: بیماری های قلبی، بیماری های مفصلی و استخوانی، آسم و غیره پایان دهید.

اگر قصد ندارید هر روز پیاده روی کنید، به یک فروشگاه کفش دویدن مراجعه کنید. از دوندگان برای یافتن کفش مناسب برای دویدن کمک بخواهید. ما در این مورد به شما راهنمایی خواهیم کرد.

 

بهترین انتخاب کفش پیاده روی

بهترین کفش برای شروع راه رفتن، کفش های دویدن هستند. کفش‌های خوب کمی برای پیاده‌روی وجود دارد و کفش‌هایی که برای دویدن طراحی شده‌اند معمولاً برای پیاده‌روی مناسب‌تر هستند.

3 دسته کفش مناسب کوهنوردی وجود دارد که عبارتند از:

کفش بالشتکی: برای کسانی است که طولانی مدت راه می روند و از خستگی فرد جلوگیری می کنند زیرا در آن احساس راحتی می کنند.

پرفورمنس ترینرها: این کفش ها برای کسانی است که کنترل زیادی بر حرکات و راه رفتن خود دارند. این نوع کفش ها بسیار سبک هستند.

کفش استیبل: این نوع کفش برای کسانی است که حرکت مناسبی ندارند و با کمک این کفش حرکت آنها ثابت می شود.

این پاشنه دارای کفی 5 سانتی متری است که برای ورزش های پیاده روی بسیار مناسب است. کفش باید بتواند ضربه های پی در پی از پاشنه تا پنجه را تحمل کند و از قسمت میانی پا و پاشنه پا محافظت کند. همچنین زیره کفش نباید خیلی نازک و ظریف باشد.

کفش‌هایی را که از قبل به پای شما می‌آیند همراه خود به فروشگاه ببرید.

یک فروشنده باتجربه فروشگاه ورزشی می تواند با توجه به الگوی راه رفتن و نحوه عملکرد انگشتان پا به شما بگوید چه نوع کفشی برای شما مناسب است و کفشی را به شما پیشنهاد دهد که بهتر از هر مدلی با سبک راه رفتن شما مطابقت داشته باشد. اما لازم است در مورد انتخاب کفش مناسب به فروشنده یادآوری کنید. نکات زیر را با دقت بخوانید و به خاطر بسپارید.

به فروشنده بگویید که قصد راه رفتن دارید و به او بگویید می خواهید روی چه سطحی با این کفش ها راه بروید. هنگام صحبت با فروشنده، به او بگویید که چه احساسی نسبت به کفش پیشنهادی دارید و چه نوع کفشی با پای شما می آید.

به او بگویید که به دنبال کفشی هستید که از پاهای شما هنگام راه رفتن محافظت کند. همچنین به من بگویید که آیا هنگام پوشیدن کفش در پاهای خود احساس درد یا فشار می کنید یا خیر؟ در نتیجه بهترین کفش را برای پیاده روی انتخاب کنید.

انتخاب کفش مناسب پیاده روی که در مورد مشکلات پا صحبت می کند

اگر مشکلاتی مانند آسیب ساختاری به پاهای خود را تجربه کردید (مانند تصادف یا هنگام بازی فوتبال و غیره)، به متخصص کفش خود اطلاع دهید.

اگر مشکلات مفصلی در زانوها، مچ پا و باسن خود دارید، یا هر بیماری دیگری که می تواند ناشی از حرکت پا باشد، قطعا به کفش مناسب پیاده روی ورزشی نیاز دارید که شما را از حرکات بیش از حد محافظت کند. چند کفش بپوشید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

بهترین کفش های پیاده روی همیشه گران ترین کفش ها نیستند

گران ترین کفش ها همیشه بهترین کفش ها نیستند. تصور نکنید که یک کفش گران قیمت از پاهای شما پشتیبانی زیادی می کند. برای انتخاب کفش کوهنوردی مناسب، فقط از یک کفش انتظار راه رفتن راحت و ایمن داشته باشید. همیشه عملکرد کفش را مقدم بر زیبایی قرار دهید. مطمئناً شما می خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید، اما مهم تر این است که چیزی را پیدا کنید که پیاده روی را لذت بخش کند.

 

زیره کفش پیاده روی

هنگام خرید کفش کوهنوردی به زیره آن توجه کنید. کف پای شما نباید خیلی نازک باشد زیرا هنگام راه رفتن در مسیرهای ناهموار باعث فشار و ضربه به پاشنه پا می شود.

 

رویه کفش پیاده روی

برای جلوگیری از ایجاد حساسیت روی پوست و همچنین جلوگیری از بروز بیماری های قارچی، قسمت رویی باید از الیاف کتان باشد. قسمت رویی کفش باید دارای سوراخ هایی برای عبور هوا باشد تا جریان هوا به راحتی از آن عبور کند و شما احساس راحتی کنید.

 

 

شکل و اندازه پای خود را در نظر بگیرید

پاها شکل ها و اندازه های مختلفی دارند. برای اینکه هنگام خرید و انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی دچار مشکلات دردناکی نشوید، شکل و اندازه پاهای خود را در نظر بگیرید. این بسیار مهم است و در نظر بگیرید که کفش باید متناسب با پای شما باشد. پاهای خود را مجبور نکنید که به کفش های نامناسب عادت کنند!

اگر کفش شما خیلی باریک یا خیلی پهن باشد، هنگام راه رفتن باعث ایجاد تاول و پینه دردناک می شود.

 

توصیه ما به شما در هنگام خرید

همان جوراب هایی را که در پیاده روی می پوشید بپوشید و به فروشگاه بروید.

وقتی پاهایتان بزرگتر شدند بعد از پیاده روی به فروشگاه بروید.

از فروشگاه های معتبر و حرفه ای خرید کنید.

هنگام خرید حتما کمی با کفش راه بروید

اگر یکی از پاهای شما بزرگ است، جفتی بپوشید که مناسب پای بزرگتر شما باشد.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

پوشیدن کفش سایز پا برای همه افراد الزامی است. اهمیت پوشیدن کفش های سایز پا فقط به کفش های پیاده روی محدود نمی شود. علاوه بر این، کفش های رسمی و مهمانی، کفش های هندبال، کفش های بسکتبال، کفش های والیبال، گیره های فوتبال، کفش های کشتی، کفش های وزنه برداری و غیره. آنها همچنین باید متناسب با اندازه پای فرد باشند. در هنگام کفش سایز بزرگ کفش‌هایی که سایز مناسبی برای پاهای شما ندارند، می‌توانند باعث آسیب دیدگی پا و انبوهی از مشکلات پا مانند مشکلات ناخن، مشکلات مچ پا و مشکلات گردش خون در پاهای شما شوند. اما درد و ناراحتی فقط به پاها محدود نمی شود. برعکس، کفش‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر نیز می‌توانند به زانو، کمر و پشت شما آسیب برسانند. بسیاری از موارد آسیب‌دیدگی در باشگاه و آسیب‌دیدگی در فوتبال و سایر ورزش‌ها به دلیل استفاده از کفش‌هایی است که بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از پای ورزشکار هستند. 🇧🇷 بنابراین پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم است.

 

 

همیشه نمی توانید به شماره سایز پای خود تکیه کنید و فقط یک عدد بگویید و کفش را بدون امتحان بخرید زیرا ممکن است برندهای مختلف کفش هایشان را کمی متفاوت تولید کنند، بنابراین همیشه کفش ها را امتحان کنید و احساس آنها را بررسی کنید. مردم. در این راهنما، نحوه تناسب کفش را به همراه نکاتی در مورد چگونگی تشخیص اینکه کفش شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، توضیح می دهیم.

چگونه از سایز کفش خود مطمئن شویم؟

اولین و مهمترین نکته هنگام تعیین سایز کفش این است که از راحت و مناسب بودن آن مطمئن شوید. یعنی نه خیلی تنگ و نه خیلی شل، یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. در اینجا چند مرحله برای اطمینان از داشتن بهترین اندازه پا وجود دارد:

پاهای خود را اندازه بگیرید - به فروشگاه بروید یا از راهنمای کفش ما استفاده کنید تا اندازه مناسب پای خود را امتحان کنید.

کفشی را انتخاب کنید که بزرگتر از پای شما باشد. بسیاری از افراد یک پا بزرگتر از پای دیگر دارند، بنابراین سایز کفشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب پای بزرگتر شما باشد.

کفش را روی هر دو پا امتحان کنید. شما بهترین سایز را برای پای بزرگتر خود انتخاب کرده اید، اما هر دو کفش را امتحان کنید تا مطمئن شوید که هر دو به خوبی به پای شما می آیند.

بلند شوید و با کفش راه بروید. به هرگونه چروک یا ناراحتی در پاهای خود توجه کنید، زیرا این می تواند نشان دهنده این باشد که شما به سایز کفش متفاوتی نیاز دارید.

هنگام انتخاب و امتحان کفش جوراب بپوشید. این به شما کمک می کند بفهمید که کفش شما چگونه با لایه اضافی مطابقت دارد.

بعد از ظهر به خرید کفش بروید. پاهای شما در طول روز متورم خواهند شد، بنابراین بهتر است زمانی که پاهای شما تا حد امکان متورم شده است به خرید کفش بروید (یا کفشی را که آنلاین خریداری کرده اید امتحان کنید).

چگونه بفهمیم کفش خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک؟

ساده ترین راه برای تشخیص اینکه کفش خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک، بررسی میزان فضای جلوی پنجه های داخل کفش است. بین بلندترین انگشت پا و قسمت ابتدایی کفش از داخل باید حدود یک انگشت فاصله باشد.

 

راه دیگر برای بررسی این موضوع این است که انگشت خود را بین پشت پا (پاشنه) و پاشنه کفش قرار دهید. باید فضای کافی برای جا انداختن انگشت شما وجود داشته باشد. اگر انگشت شما به راحتی داخل کفش می لغزد، احتمالاً باید نیم سایز را پایین بیاورید. در حالی که اگر پنجه با فشار زیاد وارد کفش می شود، کفشی را نیم سایز بزرگتر انتخاب کنید.

کفش تنگ بهتر است یا گشاد؟

اگر کفش شما خیلی تنگ باشد، احتمال ساییده شدن کفش به پاهای شما بسیار زیاد است و این اصطکاک باعث ایجاد درد و ناراحتی و ایجاد تاول در پای فرد می شود. توپ پا باید به راحتی در پهن ترین قسمت کفش قرار گیرد و در ناحیه پاشنه باید فضایی برای لغزش پاشنه فرد وجود داشته باشد. کفش ها نباید آنقدر تنگ باشند که اگر به آرامی کفش های خود را درآورید، لیز خوردن پاشنه باعث ایجاد تاول در پای شما شود.

آیا پوشیدن سایز کفش بزرگتر اشکالی ندارد؟

اندازه کفش‌ها می‌تواند بین برندها و مدل‌های مختلف متفاوت باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد هر از گاهی یک سایز را افزایش دهید. اگر کفش‌ها را امتحان کرده‌اید و به پای شما می‌آیند، در تئوری، اندازه روی برچسب مهم نیست. اگر کفش ها به وضوح برای شما بزرگ هستند، نباید آنها را بپوشید زیرا همانطور که توضیح دادیم، کفش های نامناسب می توانند باعث مشکلات پا شوند و مراقبت از پا بسیار مهم است. همچنین ممکن است استفاده از جاکفشی برای به دست آوردن بهترین تناسب ممکن مفید باشد. پس از قرار دادن کفی در کفش، از همان مراحل بالا استفاده کنید تا سایز کفش خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که کفش و کفی مناسب پای شما هستند.

کفش نامناسب چه مشکلاتی برای پاهای شما ایجاد می کند؟

اگر برای پیدا کردن کفش مناسب برای کودکان خود به کمک نیاز دارید، ما چندین گزینه در فروشگاه و در خانه داریم تا این فرآیند را تا حد امکان آسان کنیم. شما همچنین باید در مورد چگونگی کمک به اندازه گیری پای کودکان خود بیشتر بدانید، چرا کفش بچه گانه را انتخاب کنید؟

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

انتخاب مکان مناسب یکی از مهمترین تصمیمات در خرید بهترین لباس است. با یافتن بهترین مکان برای خرید کفش با قیمت کفش ورزشی مردانه مناسب، در زمان و هزینه خود صرفه جویی می کنید. شاید بخواهید هر چه زودتر کفش مناسب بخرید، اما نمی دانید کجا بروید.

 

قبل از خرید کفش، حتما به موارد زیر توجه کنید:

1- به فرم و قوس پای خود توجه کنید، توجه کنید که آیا کف پای شما صاف است یا اندازه پای شما چقدر است. و با توجه به فرم پای خود کفش مناسب را انتخاب کنید.

 

2- کفش را حتما در حالت ایستاده امتحان کنید، عواملی مانند بارداری، سن و آسیب دیدگی می تواند ساختار پا را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. یک کفش خوب باید اندازه شست بزرگتر از اندازه دقیق پای شما باشد.

3- مطمئن شوید که بودجه خود را تعیین کرده اید تا بدانید پنبه مناسب خود را از کجا بخرید. قیمت پنبه های اصل قطعا بالاتر از برندهای ایرانی است.

 

4- تصمیم بگیرید که می خواهید خرید خود را به صورت حضوری یا آنلاین انجام دهید، خرید حضوری تنها می تواند انتخاب دقیقی را برای شما به ارمغان بیاورد، اما نمی توانید تجربه خرید آسان و راحت در سایت های آنلاین را نادیده بگیرید.

 

با خرید آنلاین زمان را در ترافیک شهری برای خرید از فروشگاه ها تلف نمی کنید و مهمتر از همه خسته نمی شوید.

بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کفش مردانه

از آنجایی که اکثر سایت های فروش اینترنتی در زمینه پوشاک مردانه تخصصی نیستند، قصد داریم فروشگاه اینترنتی را به شما معرفی کنیم که متخصص در ارائه پوشاک مردانه با کیفیت و قیمت مناسب است. فروشگاه اینترنتی دیجی جام یکی از بهترین و معتبرترین وب سایت های ارائه دهنده پوشاک و کت مردانه است.

خرید آنلاین ممکن است شامل تخفیف های بیشتر باشد. پس حراج های پایان فصل را فراموش نکنید.

خرید کتونی در مکان مناسب نه تنها باعث می شود محصول مورد نظر خود را با اطمینان بیشتری خریداری کنید، بلکه با هزینه ای که برای آن پرداخته اید نیز احساس راحتی خواهید کرد.

در خرید کفش به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک کفش خوب و ایده آل علاوه بر رفع مشکلات پا در هنگام راه رفتن، نیاز به حمایت و انعطاف پذیری مناسب دارد و فشار را از زمین جذب می کند.

از آنجایی که پاها در طول روز کمی رشد می کنند، بهترین زمان برای خرید کفش بعد از ظهر یا اوایل عصر است.

هنگام خرید حضوری کفش حتما جوراب بپوشید تا سایز پنبه ای مناسب را انتخاب کنید.

به پاهای خود توجه کنید زیرا آنها کمی با یکدیگر متفاوت هستند. یک پا همیشه بلندتر از پای دیگر است، بنابراین سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که مناسب ساق پا بزرگتر باشد.

پارچه رویه کتانی باید نرم و منعطف و همچنین بافتنی باشد تا گردش هوا در داخل کتانی از تعریق پاها جلوگیری کند.

زیره کتونی باید از مواد بادوام ساخته شود تا به خوبی زمین ناهموار را تحمل کند و فشار زمین را به خوبی جذب کند.

مواد داخلی و آستر پنبه ای باید نرم باشد تا پاها راحت باشند.

سایز کفش را متناسب با پای خود انتخاب کنید و از انتخاب کفش های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خودداری کنید. برخی از مردم فکر می کنند که اندازه های کوچکتر به مرور زمان فضا را باز می کند، اما این تصور کاملاً اشتباه است.

علاوه بر بررسی کیفیت و دوام پنبه، دقت داشته باشید که از نظر رنگ و طرح، مدلی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد.

شما باید بتوانید انگشتان پا را به راحتی در داخل ساق حرکت دهید.

کفش های ورزشی را از برنامه روزانه خود جدا کنید و سعی کنید برای هر فعالیتی کفش های مخصوص داشته باشید.

تمام لبه کتانی باید دارای پدهای نرم باشد تا از مچ پا در هنگام راه رفتن حمایت کند و از ایجاد مشکل جلوگیری کند.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

1-سه کفش

کفش رسمی

کفش هایی که بیشتر از چرم طبیعی تهیه می شوند و برای مهمانی ها و لباس های رسمی استفاده می شوند. مردان اغلب با کفش های رسمی نوک تیز برای جنس مخالف جذاب تر به نظر می رسند. در زبان انگلیسی به این سبک آکسفورد می گویند.

کفش ورزشی

کفش های تخصصی برای انواع ورزش ها ساخته می شوند. به عنوان مثال، کفش ورزشی برای فوتبال، اسکیت، کوهنوردی. این کفش ها دقیقاً بر اساس نیاز و خواسته ورزش ها و ورزشکاران خاص توسط تولیدکنندگان متخصص تولید و عرضه می شوند. فیل نایت، بنیانگذار نایک نیز کار خود را با تولید کفش های ورزشی برای دوندگان آغاز کرد. در زبان انگلیسی به این سبک اسپورت یا ورزشکار گفته می شود در حالی که ما اسپرت را به معنای دیگری به کار می بریم.

کفش اسپرت

کفش های اسپرت همان چیزی است که ما گاهی به آن کفش کتانی می گوییم. با این حال، کلمه "کتانی" ما را به یاد کفش های All Star Converse نیز می اندازد. در واقع به هر کفشی که رسمی یا ورزشی نباشد، ورزش یا کتان می گوییم. مثلا کفش اسپرت زنانه یا لباس زیر زنانه برای ما فقط یک معنا دارد. به این سبک کفش های روزمره نیز می گویند. برخی از کفش‌های ورزشی یا کفش‌های کتانی گاهی اوقات به عنوان ورزش نیز استفاده می‌شوند، زمانی که آن کفش ورزشی بدون بند است و زمانی که آن ورزش پیاده‌روی یا دویدن سبک است. در این صورت می توانیم از کفش های اسپرت نیز به عنوان کفش راحتی استفاده کنیم. اما هرگز نمی توانید به جای کفش های اسپرت تخصصی کفش اسپرت یا کفش ورزشی بپوشید. در زبان انگلیسی به کفش های اسپرت یا کتانی کفش کتانی می گویند.

2- کفش اسپرت اصل یا تقلبی؟

ما به هر محصولی که واقعا لوگو و برند شما را حمل می کند اورجینال می گوییم. این بدان معناست که سازنده محصول صاحب برند و لوگوی محصول است. برند یعنی تضمین وجود برندها فکر ما را در مورد طعم و کیفیت خاصی تسهیل می کند و فقط با خیالی آسوده انتخاب می کنیم.

چین به دلیل نیروی کار ارزان و سیاست های نرخ ارز به کارخانه صنعتی جهان تبدیل شده است. به همین دلیل برندهای معروف محصولات خود را در چین تولید می کنند. از سوی دیگر، چینی ها از علائم تجاری کپی غیرمجاز می کنند و قیمت کتونی های کپی آن ارزان تر از محصولات اورجینال است.

در ایران، تولیدکنندگان کفش ورزشی، اکثراً کاری را انجام می دهند که چینی ها انجام می دهند: کپی می کنند، اما با کیفیت. عدم نفوذ قانون مالکیت فکری بر رونق این موضوع تأثیری نداشته است.

موفقیت کاذب اجباری است

زیرا برندهای معروف ورزشی دنیا با قیمت بسیار ارزان و کیفیت قابل قبول در اختیار ایرانیان قرار می گیرد. در نهایت، تولیدکنندگانی که بر روی بال های نایک و آدیداس پرواز می کنند، از عادات بد و اجتناب از برندسازی رنج خواهند برد.

3- کفش ورزشی را از کجا بخریم؟

خرید کفش اسپرت مردانه اسکچرز در آمریکا از نمایندگی اسکچرز با خرید یک جفت از آن برند در ایران بسیار متفاوت است. تا اینجای کار مشخص است که حوزه کفش ورزشی در ایران برای عموم مردم تا حدودی مبهم است. چیزی که میخریم اصل است یا کپی؟ تولید اصلی کجاست؟ کپی کجاست؟ و بسیاری از سوالات منطقی قبل از خرید. البته افراد می توانند از سایت هایی مانند دیجی کالا، باشماق و ... به صورت آنلاین خرید کنند، اما ذکر نکاتی لازم است.

طعم خوب غذا نتیجه تمرکز سرآشپز است

برخی از انواع فروشگاه های اینترنتی معروف، بزرگ و موفق مجبور به تسخیر بازار و تحولات همه جانبه هستند. و این لازمه خوب بودن همه چیز است. اما این وسعت هرگز به معنای عمق و کیفیت کالاها و خدمات برای مصرف کنندگان در تمام آن زمینه ها نیست و هرگز نخواهد بود. عمدتاً با این پیچیدگی تجارت کفش و ورزش، خرید کفش در یک فروشگاه معتبر که پای مرغ برای شارژر تلفن همراه می فروشد، کار با کیفیتی نبوده است.

تحویل تخصصی

علاوه بر این، تحویل کفش از دستان ناشناس و از آدرس های مختلف به عنوان همکار و همکار در سایت تجربه ناخوشایندی است. البته امروزه با شدت خرید اینترنتی، فروشگاه های تخصصی به ناچار به معنای سهولت و سودمندی به کار می روند و هیچ کاری نمی توان کرد.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

1. مردان اولین افرادی بودند که کفش پاشنه دار پوشیدند.

به گفته اسلیت، در قرن دهم، مردان اسب سوار برای حفظ تعادل و ثبات سواره به چکمه های پاشنه بلند نیاز داشتند. آیا از خود می پرسید چرا چکمه های کابویی پاشنه دارند؟!

از آنجایی که در آن زمان اسب داشتن نشانه ثروت بود، پوشیدن کفش پاشنه بلند نیز نشان دهنده طبقه اشرافی و موقعیت اجتماعی بالای افراد بود نه جنسیت آنها.

 

2. کفش هایی با کفی ضخیم توسط بازیگران یونانی برای نشان دادن حرفه خود پوشیده می شد.

زمانی که بازیگران یونان باستان روی صحنه اجرا می کردند، لباس بازیگران برای مخاطب برای شناسایی شخصیت ها بسیار مهم بود. شخصی در مرکز کندی در مورد بازیگران فیلم های تراژدی می نویسد که کفش هایی به نام "Buskins" یا کفش های پاشنه بلند با کفی ضخیم پوشیده اند. از این کفش ها برای نشان دادن برتری بازیگران تراژدی بر کمدی ها (که جوراب های ساده می پوشیدند) استفاده می شد.

3. نام تنیس به دلیل استفاده از رزین در کف آن گرفته شده است. این کفش ها هنگام راه رفتن صدا ایجاد نمی کردند.

در اواخر دهه 1800، مردم تنیس را تنیس نامیدند. زیرا این کفش ها دارای زیره رزینی بودند و رزین از ایجاد صدا در هنگام راه رفتن جلوگیری می کرد. sneaky در زبان انگلیسی به معنای آهسته و یواشکی راه رفتن است.

4. کفش های Louboutins با کف قرمز از الگوی نقاشی اندی وارهول الهام گرفته شده اند.

به گزارش نیویورکر، در سال 1993 لوبوتین قصد داشت کفشی با الهام از نقاشی وارهول از گل ها بسازد، و زمانی که نمونه اولیه آن ساخته شد، از دیدن کفش ها خوشحال شد، اما احساس کرد که طرح هنوز کوتاه است. سپس به اطراف نگاه کرد و دستیار نقاش را دید که ناخن هایش را قرمز روشن رنگ می کند. برس لاک دستیار را گرفت و تمام قسمت های مشکی زیره کفش را قرمز کرد.

5. درآمد ماهانه شما ممکن است تعیین کننده نوع کفشی باشد که سر کار می پوشید.

Beso.com یک نظرسنجی از 6750 زن در سال 2013 انجام داد. بر اساس این نظرسنجی، 71 درصد از زنانی که کمتر از 40000 دلار در سال درآمد دارند معتقدند که هرگز کفش پاشنه بلند نمی پوشند. از سوی دیگر، 21 درصد از آنها حقوق سالانه 150000 دلار داشتند و گفتند که در بیشتر روزهای کاری کفش پاشنه بلند می پوشند.

در این میان قیمت کفش اسپرت دخترانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

6. مردم بیشتر از اینکه بخواهند از روند مد روز پیروی کنند، به خرید کفش معتاد می شوند.

در مصاحبه ای که در سال 2010 در مجله Cosmopolitan منتشر شد، سوزان فریس، MD و سردبیر Footnotes: On Shoes، اظهار داشت که اعتیاد زنان به خرید کفش، ناحیه ای در جلوی مغز به نام نقطه جمع آوری را فعال می کند و کفش ها اشیایی هستند که باعث می شوند. ایجاد این نقطه در مغز اگرچه ممکن است برخی از زنان از آن آگاه نباشند. وی در این رابطه اظهار داشت که بسیاری از خانم ها کفش را در چند قفسه در ذهن خود تصور می کنند.

7. آدری هپبورن با معرفی کفش های راحت و افزودن آن به سبک های مختلف کفش، اعتبار این سبک از کفش ها را به خود اختصاص داد.

هپبورن کفش‌های غیررسمی را به همان اندازه که برای مردان ظاهر می‌کند، برای زنان نیز خوب جلوه می‌دهد. وال استریت ژورنال معتقد بود که محبوبیت لوفرها افزایش یافته است زیرا آدری هپبورن آنها را در فیلم چهره خنده دار در سال 1957 پوشیده است.

 

8. دکتر مارتنز در اصل کفش هایی را با بالشتک های هوا در کف آن به عنوان چکمه های کار برای کارگران طراحی کرد.

نمونه بارز دکتر. Martens توسط مخترع آلمانی Dr. مارتنز و دوستش دکتر. فانک کف این کفش ها دارای بالشتک های کوچک بادی بود تا از پاها در برابر ضربه های خارجی محافظت کند. یک تولید کننده چکمه بریتانیایی این کفش را در سال 1960 روانه بازار کرد و آن را به عنوان یک کفش قابل اعتماد در اختیار کارگران قرار داد. سرانجام، در دهه 1970، با جنبش ضد فرهنگ و موسیقی پانک بریتانیا محبوب شد.

9. سالواتوره فراگامو کفش گوه ای را زمانی اختراع کرد که ایتالیا از نظر تجارت با کشورهای دیگر تحریم شده بود.

کفش های گوه ای در دهه 1940 به دلیل نیاز به استفاده از مواد دیگر برای ساخت پاشنه اختراع شدند. زیرا به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایتالیا، فراگامو دیگر نمی توانست برای پاشنه کفش های سنتی خود فولاد بخرد. فراگامو در آن زمان گفت:

من تکه‌های چوب پنبه ساردینیا را فشرده کردم، آنها را به هم چسباندم، و کوتاه کردم و برش دادم تا تمام فضای بین زیره و پاشنه را بپوشاند. ظاهراً پس از چند هفته، کفش گوه‌ای به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش آن دوره تبدیل شد.

10. Havaianas از کفش های ژاپنی الهام گرفته شده است.

به گزارش سایت برند Havaianas کفش های این برند کفی صاف ندارند. زیرا آنها از زوری الهام گرفته اند. این برند زوری را چنین توصیف می کند: "کفش های معمولی ژاپنی ساخته شده از توری پارچه و زیره برنج". به همین دلیل است که زیره کفش Havaianas دارای متن است.

11. جفری کمبل یک شخص واقعی است. اگرچه یافتن عکس های شما در اینترنت به سختی انجام می شود.

از آنجایی که جفری کمبل یک چهره مرموز باقی می ماند، بسیاری از مردم معتقدند که او مردی خیالی است که برای نمایندگی برند شرکت خلق شده است. اما جفری کمبل یک فرد واقعی است که خط تولید کفش این برند را ایجاد کرده و همچنان به عنوان یک خط موفق ادامه دارد.

در سال 2013، Buzzfeed می خواست با کمپبل صحبت کند. اما این درخواست ملاقات بارها توسط جفری کمبل رد شد. سخنگوی داخلی این شرکت گفت:

"شرکت ما ترجیح می دهد که جزئیات سازنده آنها پنهان بماند. ما می خواهیم کفش هایمان و دخترانی که آنها را می پوشند صدای ما باشند."

آنقدر که خود جفری و شرکتش حتی صفحه ویکی پدیا هم ندارند!

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف
  • ۰
  • ۰

ما به عنوان انسان، به دلیل تفاوت های جزئی در ساختار استخوان هایمان، وضعیت بدنی کاملی نداریم. بسیاری از مردم اغلب یک پا دارند که کمی کوتاهتر یا بلندتر از پای دیگر است که به کاهش وضعیت بدن کمک می کند. یک جفت کفش خوب بدون شک نه تنها وضعیت شما را بهبود می بخشد بلکه در دراز مدت آن را نیز اصلاح می کند. کفش مناسب پاها، پشت و شانه های شما را در یک راستا نگه می دارد و در عین حال بار بدن را به طور مساوی تقسیم می کند. در حالی که علاقه مندان به دویدن با پای برهنه ممکن است ادعا کنند که دویدن با پای برهنه برای وضعیت بدن آنها مفید است، کفش های معمولی از فروشگاه های تخفیف دار می تواند دلیل معتبری برای ادعای آنها باشد. قیمت کفش اسپرت مردانه کفش‌های ارزان قیمت روی وضعیت بدن شما تأثیر منفی می‌گذارند و در درازمدت باعث ایجاد پا و کمردرد می‌شوند. دلیلی وجود دارد که تولیدکنندگان کفش مانند آدیداس و نایک میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه هزینه می کنند. همه کفش‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند و بسیاری از کفش‌های غیررسمی می‌توانند بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر داشته باشند.

 

کفش اصلی راحتی و بالشتک را ارائه می دهد:

تحقیقات بیومکانیکی نشان می دهد که افراد به طور متوسط ​​بین چهار تا هفت برابر وزن بدن خود هنگام راه رفتن و تا 10 برابر وزن بدن (!) روی پاهای خود هنگام دویدن وارد می کنند. این فشار زیادی به مفاصل و پاهای شما وارد می کند و به طور کلی دویدن زیاد یا پابرهنه پریدن ایده خوبی نیست. یک جفت خوب با جذب ضربه در طول گام‌ها، بالشتک و راحتی را فراهم می‌کند. کفش‌های مختلف برای انجام این کار از مواد پدهای مختلف مانند ژل یا فوم فشرده در کف خود استفاده می‌کنند. به طور کلی، یک جفت کفش با کیفیت در طول پیاده‌روی‌های طولانی در ساحل یا در طول یک سری اسکات در طول یک تمرین شدید، راحتی و بالشتک را فراهم می‌کند. نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد که کفش های خوب از شما در برابر آسیب محافظت می کند و نتایج تمرینی شما را به حداکثر می رساند.

 

کفش ها نمادی از استایل و مد هستند:

نمی توان انکار کرد که می توان چیزهای زیادی را در مورد یک فرد صرفاً با توجه به نوع کفشی که می پوشد گفت. کفش ها در طرح ها و قیمت های مختلف موجود هستند. در بالای طیف، ما کفش های طراحی مانند آدیداس، نایک و گوچی داریم، در حالی که در جنبه های کاربردی تر، ما Asics، Puma و Reebok استاندارد داریم. کفش‌های مد روز که از مواد و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند، بیانیه‌ای جسورانه در مورد انتخاب‌های مد و سبک شما ایجاد می‌کنند. هنگامی که کفش ها به درستی انتخاب می شوند، نه تنها می توانند لباس شما را تکمیل کنند، بلکه به شما حس اعتماد به نفس و اقتدار می دهند. چه یک بانکدار وال استریت باشید که کفش های شیک پوشیده یا یک هیپستر خوش تیپ، یک جفت ضربات خوب می تواند یک دور تمجید شایسته از اطرافیانتان را برای شما به همراه داشته باشد.

فروشگاه کتونی برند

  • مسعود اف